måndag 3 maj 2010

Jordgubbar


Igår köpte jag en jordgubbsplanta....... den är inte liten utan gigantisk Helt underbar! Nu hoppas jag den ger mycket jordgubbar hela säsongen, ända till september.

Den är lite frostkänslig så jag får släpa in och ut ett tag nu, men det kan det vara värt.









Krukan är så förskräckligt ful så nu måste jag ut på en ny shoppingrunda för att försöka hitta en snygg ampel till min enorma jordgubbsplanta.

Då ska jag också försöka få tag på smultron i kruka.
Sen ska här frossas bär i sommar!

4 kommentarer:

annannadesign sa...

Gräv aldrig ner den i trädgården bara, för då har du jorgubbsrevor överallt sen... I know...
Smultron däremot håller sig på mattan;)

Katarina sa...

Jag skulle också ha en planta om jag hade balkong eller uteplats. Jag väntar på att äta svenska jordgubbarna blir mogna. De som finns nu smakar inte så mycket. .
kram kram

Annelie sa...

Mmmm, vad gott det ska bli...

Pysselpalatset sa...

Godmorgon C. Så himla roligt och vilken vacker blogg... Kul att få komma till Dig och bli inspirerad. Kan någon begripa varför hängande plantor alltid ska placeras i fula krukor??? och inte finns det snygga amplar att köpa heller... Så många vackra LO du gjort... Du är jätteduktig... Papprika där har jag varit ett par gånger. Åkt komunalt ända härifrån.... Nu är det säkert minst tre år sedan... Vi har fått en Skrappbutik i Uppsala. Men då handlade jag alltid för en hel förmögenhet.Bla 7Gipsys grejor.. är jag urförtjus i. Hoppas Du har det bra på den plats i livet du befinner dig nu.... Vet hur slitigt du haft det. Mika har nog precis landat och har fått en underbar lägenhet till sig och ungarna. I juni blir det firande av lägenhet och examen.... Vi sysns väl då... Inbjudan kommer. Många kramar Jeanette