lördag 15 maj 2010

Jorgubbsplanta del 2


Jag har letat ampel till min stora jordgubbsplanta så jag har blivit ännu mer gråhårig.

Varför i hela friden är alla amplar så fula??!! Jag har tröttnat........ inte på jordgubbarna.... utan på att leta. Så när jag var på ICA så köpte jag istället en stor svart hink.

Hem och slog grov spik igenom botten så vattnet kan rinna ut. I med lecakulor, jord och ner med plantan. Voala, nu sår den i stället i en hink, hoppas den kommer att trivas. Jag orkar nämligen inte leta längre.

Någon som kan tänka sig bli ampeldesigner??? Jag har ett och annat tips i så fall.

1 kommentar:

Pysselpalatset sa...

ha, så er´re bara... en bra kvinna reder sig själv.Jag har också gjort själv... men med korg som jag klätt med plast och sedan stuckit små vattenhål i... tre krokar på tre kedjor och så en krok på toppen...Fina bilder på möblerna före/efter... ha det gott. kram Jeanette