tisdag 13 juli 2010

Auktion

Hur kul är det inte att gå på en riktig gårdsauktion.
Igår var jag på en.
När jag kom hem var jag helt lycklig.

Så himla roligt att handla en massa saker för 110 kr.
Det är kanske lite svårt att se vad jag handlat... tre höräfsor, en fotogenlampa, en tavla (ha ytterligare en ram... jag som har så få, not), en verktygslåda/besticklåda fylld med diverse "skrot".

Vad jag skall göra med mitt "skräp" det kommer ni få se längre fram............. jag har en plan, hihi.

I morgon är det dags för en ny auktion, hoppas det finns något av intresse där. Tyvärr är det en mindre auktion, men det gör inget det är bara kul att gå, man lär sig att hitta rätt grejer och buda rätt bud.

Lite av grejerna skall göras iordning och lämnas på landet andra får följa med till storstaden.

Önska mig auktionslycka till imorgon:-)
Kramis!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Å vad avis jag blir, vilka fynd du gjort. Spännande å se vad det blir av detta. Själv har jag jobbat 10 timmar idag och i morgon jobbar jag 13 timmar, så tänk lite på mig när du myser runt på Moan, kramisar i massor.

Annelie sa...

Missade att önska dig lycka till, fick bli en till kommentar, kram igen.

Pysselpalatset sa...

Aha, vilka fynd C.... önskar så att någon hade haft dessa intressen när vi åkte till norrland...förr i tiden, vilka fynd vi kunnat gjort då.... men jag ser potentialen i dina grejor... kram Jeanette

Katarina sa...

Åh vad roligt att vara på auktion. Det var hur många år som helst jag var på en aukktion. När jag har velat åka har ingen annan det o när jag inte har bil så har jag inte kommit iväg. Lycka till på nästa auktion. Du berättar väl vad du köpt där. Kram kram

Mandana sa...

Ohhhhh, vilka fina saker du köper!? Jag undrar: hur tar du reda på när och var auktionerna äger rum?/Mandana