lördag 20 november 2010

Dyraste nyckeln

Igår åkte jag till Bilia för att beställa en ny nyckel till min bil. När killen på kundservicen informerade mig om att nyckeln kostar 2 790 svenska kronor trodde jag att han försökte vara rolig så där på fredag eftermiddagen.

Men icke sa nicke.
Han såg nog på mig att jag höll på att ramla av stolen
av chocken.
2 790 kr hade jag ju kunnat göra massa roliga saker för.
Nu måste jag köpa en nyckel!!! Hur kul är det på en skala?
Hur mycket får en nyckel kosta???? Borde den inte vara gjord
i guld och några diamanter åtminstone för det priset?
Jag bara undrar......
Dessutom så är det inte nyckeln till bilen det är fel
(har bara en och jag behöver en extra plus att den gamla
har börjat krångla)på utan startmotorn.
Den måste bytas.... med arbetskostnad, bärgning och startmotor plus den j***a nyckeln så är vi uppe i ett pris som hade tagit mig till en sandstrand med sol, god mat och semester.

Va, va, va ska det va så här att äga en bil?
BLÄ.

1 kommentar:

Katarina sa...

shit vad dyrt. Hoppas nu bilen blir som ny och håller länge innan det blir ngt fel på den igen. Hoppas allt är bra med dig. Trevlig helg. Kramar Katarina