söndag 5 december 2010

Chokladbollar

Det finns dom i familjen som gillar chokladbollar mer än andra.
Så nu har jag gjort mig till och bakat de till jul (nu gäller bara att gömma dom i frysen :-)).

Här är mitt recept på dessa kaloririka bollar:

6 dl       havregryn
3/4  dl    mjölk eller grädde
200 g      smör
4  msk     o'boy
½ msk      vaniljsocker
3/4 dl     strösocker
           kokos/pärlsocker

Blanda de torra ingredienserna i en matberedare. Tillsätt smör och mjölk/grädde, kör till det blivit ordentligt blandat. Gör bollar och rulla i kokos eller pärlsocker.
Trevlig andra advent!

3 kommentarer:

Katarina sa...

Det låter jättegott. Siffrorna på adventsljusstaken var har du köpt dem? Kram kram

~~Carina A~~ sa...

Hej Katarina, siffrora köpte jag för ett par år sedan, tror det var på Village.
Sen har jag trätt upp dom på ståltråd och satt på lite olika pärlor :-)

Susy sa...

Chokladbollar, vem gillar inte det!?
Göm dem långt in i frysen så de räcker hela julen!
KRAM PÅ DIG!!!
SUSY