lördag 1 januari 2011

Så där ja


Japp nu har jag städat bort julen 2010!

Alltid lika mysigt att plocka fram julen men en befrielse av stora mått att få plocka bort den.
Inte en enda röd sak  finns kvar, varenda lite kula,
julstjärna, tomte eller annan julinspirerad sak
har nu flyttat ner i jullådorna.
Riktigt skönt att veta att dom skall vara
kvar där i 11 månader.

Dom vita hyacinterna och den vita amaryllisen står
dock kvar (blommar fantastiskt nu), men med små
förändringar
för att slippa jultemat är dom okey.

Nytt år med nya möjligheter och utmaningar.
Nu ska vi se till att 2011 blir ett bra år!

Kram
Carina 

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jag tycker det är lite för tidigt än att ta bort julgranen och de få saker jag har satt fram. Plockade fram allt runt den 20:e så ett tag till vill jag njuta. Ja vi får verkligen hoppas det blir ett bra år. Kramar Katarina

Britt-Inger sa...

Nästan så man blir lite avis på din rena ljusa miljö, men håller med Katarina "lite" tidigt. För barnens skulle får det vara kvar ett tag till. Hade jag dock varit ensam skulle det också vara vitt och fint efter helgen ;)
Ja, vad ska 2011 ge oss för något...Hoppas det blir många friska dagar-mycke pysslande-mycke skratt och många stora vinster på trisslotter ;);)
Ha det gott så länge.
Kramen, BI

annannadesign sa...

Jag håller med dig - helst hade jag velat få bort det den 27... men lät barnen övertala mig. I dag har vi dock rensat bort allt! Åhh, vad ljust och fin det blev!
Kram!

Anonym sa...

Vårt ryker nog imorgon. Jag och B åker till Eddingburgh på onsdag och det känns inte roligt att komma hem till ett julpyntat hus på söndag... Får se vad barnen säger om att slänga ut granen, Elma tror ju att det är vår nya familjemedlem.... Får muta med en bra julgransplundring med godispåse :). Kram JW