söndag 16 januari 2011

Sytt

Jag syr så lite som möjligt.
Men igår fick jag ett ryck att använda några barnlakan. 
Dom inhandlades på loppis i sommras för 10 kr styck.
Då hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med lakanen,
 men jag kunde inte låta bli att köpa.Dom var billiga, hela och
med fina handgjorda spetsar.

Jag hade två kuddar (ja, dom är inte vita....)
som jag var så trött på.
Har letat nya kuddfodral till 40 x 40 kuddar men inte
hittat några jag gillar eller som passar i min prisklass.
 Före
Sagt och gjort, med symaskinen i högsta hugg så sydde
jag två kuddfodral med knytband.

Efter
Kuddarna ser större ut på bilden än vad som gäller
i verkligheten.

Jag är så nöjd.... för 20 kr....
ha, tur att man gör bra affärer ibland i alla fall!

Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

Susy sa...

Det blev verkligen otroligt vackert!!!
ha en trevlig söndag!
KRAM SUSY

Annelie sa...

Så fina kuddarna blev, du e så påhittig så gumman, kramizar på dig!

Katarina sa...

Så fina kuddarna blev. Det är ju sån bra kvalité på de gamla lakanen. Hoppas foten är bättre. Var rädd om dig. Kram kram

Pysselpalatset sa...

Hej kär Du, kuddarna är ju bara såå läckra... skulle gå som smör i min butik... kram jeanette

Anonym sa...

Oj oj, det var länge sedan jag var på besök här. Denna källa av inspiration. Så mycket fint du gjort sen jag var här senast.
Tack för inspirationen och titten.
Ha det så bra!
/Lisa i Sundsvall