lördag 30 april 2011

Fjärilshuset

I onsdags var jag på fjärilshuset i
Haga parken i Stockholm.
(ja, med jobbet för er som undrade)

Lite bilder bjuder jag på här.











Tänk va roligt det är att fota dessa små varelser.


På måndag får vi fjärilslarver till skolan.
Vi skall sen följa från larv till fjäril.
Barnen längtar så.

Ikväll skall jag ut och nattvandra.
Av erfarenhet vet jag att det brukar bli en lång natt.
Hoppas dock att inget allvarligt händer.
Var rädda om er och
trevlig valborg!

5 kommentarer:

Susy sa...

Jättevackra foton på underbara fjärilar!
Trevlig Valborg!
KRAM SUSY

Susy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...

Vilka vackra bilder. De är otroliga små djur, vilka färger och otroliga mönster de har på vingarna. ja, får verkligen hoppas att det blir en lugn natt. Var rädd om dig. Kramelikram!

Pysselpalatset sa...

halloj tjejen, ser att du varit duktig och nattvandrat... tack för det... Du och alla andra... som gör en stor insats. Fjärilshuset.. Har ännu ej varit där... Varje gång vi åker in med bilen till sthlm så säger vi att hit måste vi åka... jo pyttsan.. annat kommer alltid i vägen. Så jag är himla glad för dina vackra bilder... ha en god vecka... Jag åker till Eskilstuna ett par dagar för att ta hand om Syrran... vi hörs.

Maricelle sa...

Åååh Carina vilka fian bilder du har tagit! Jag är så glad att jag hittade till ditt bloghem. Är bilderna tagen med en canon camera? Så otroligt fina och klara bilder! Längtar till scrapträfen. Det ska bli såå kul att träffas igen. Lovar mig själv att hinna göra minst 2 LO den dagen.
kram kram
Maricelle