fredag 8 april 2011

Redan helg!

Veckan gick så fort.
Hur ska man hinna med allt?
En av mina elever tyckte vi kunde ta bort
batterierna ur klockan så att tiden skulle stanna.
"För när man gör roliga saker är
det ju så tråkigt när det är slut". 
Så sant så sant.
Nu hoppas jag att vädret visar sig från sin bästa
sida i helgen.
Tänkte göra lite fint i trädgården,
kanske plantera första vårblommorna i kruka,
sätta på sommardäcken och ta en långpromenad i skogen.
Förutom att vara utomhus så ska jag fixa mina naglar,
träna, fika med en kompis, scrappa ett kort,
gå på
inflyttningsmingel och jobba.

Vad gör ni för kul i helgen?

Trevlig helg!

/Carina

2 kommentarer:

Pauline Emilia sa...

I helgen ska jag bara ta det lugnt. Kanske plugga lite grann.. Trevlig helg! :)

Katarina sa...

Jagh hoppas också vi får lite sol för det behöver vi alla. Hoppas nattvandringen gick bra ikväll. Du har en full helg om du ska hinna med allt. Kram kram