fredag 15 april 2011

Spetsar

Så har det nästan gått en vecka sen jag bloggade.
Tiden har inte räckt till. Haft en fullbokad arbetsvecka,
både på jobbet och på kvällstid.

Idag strålar solen och jag är ledig.
Skall städa nu för att sen ge mig ut i trädgården.
Här ser ni en liten del av min spetsförvaring.
Det är ett gammalt kast (typsnittsförvaring)som jag
målat vitt och satt upp på väggen.
Bra som både dekoration och funktion.

Med jämna mellanrum tröttnar jag på denna hylla,
då får innehållet bytas ut eller så åker
hyllan in i förrådet.
En kär inredningsdetalj som ibland står mig upp
i halsen.
Jag har haft denna hylla i snart 20 år,
kommer säkert finnas i mina ägo 20 till.

Önskar er en härlig vårig helg med
mycket sol och värme.

5 kommentarer:

annannadesign sa...

Snyggt! Jag har (hmm, eller hade?) en gammal sättarhylla. När jag ser din fina, vill jag också ha. Frågan är bara om den är slängd eller ej?!
Hörs om morgondagen. Städa på nu!

Nina sa...

Snyggt älskar spetts, vi ses i morgon . Det skall bli så roligt det var länge sedan
Kram Nina

Eva sa...

Va fint det ser ut. Jag har också en kastlåda som jag målat vit. den står på vinden och det var länge sedan jag använde den. Kanske att den får komma fram igen.
Ha det så bra i helgen
Kram Eva

Åsa/asamia sa...

Ååååå vad fin den är, din fina förvaringslåda.Förstår att du gillar den, och kul att kunna byta ut innehållet efter tycke och smak. Jag tycker du ska behålla den inne i fortsättningen ;0)

Nina sa...

Hej jo men jag sa Hej då och jag gick före er. Grattis till alla roliga vinster snyggt jobbat.
Ha en trevlig Söndag
Kram på dig