söndag 5 juni 2011

Loppisfynd på balkongen

Det är så roligt nu när loppis säsongen är igång.
Förra helgen fyndade jag denna trasiga
pigtittare för 20 kr.
Färgen var det kanske inget större fel på men
den var för blank och lite för gul för min smak.
Det fulaste var att någon roat sig med att måla en guldrand runt
om med en guldpenna, dessutom var den av på ett ställe.
Igår var jag och bästisen på en mega loppis
i Gustavsbergs porslinsfabrik.
Mycke grejer med mycket folk och ganska dyra priser.
Men några saker köpte jag i alla fall :-)

På pigtittaren står en lite burk och en nyckel,
nedanför står en ram (nu omålad). Detta köptes för 110 kr.
Förrutom dessa saker köpte jag 5 st vita gamla örngott för 100kr.
Så nu pryder allt detta min balkong.
(den svarta knoppen på pigtittaren skall bytas ut så småningom :-))

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vad roligt att du hittade ngt på loppisen. Vad fin pigtittaren blev. Om du inte har ngt för dig i morgon måndag kan vi höras. Kram kram

Pysselpalatset sa...

halloj vackra dam... Hur har du det... härligt med loppisfynd eller hur... Söt pigtittare... Ser fram emot ett besök av dig... kramar Jeanette