söndag 24 juli 2011

Auktion idag

Japp, det blev dagens nöje.
Alltid lika roligt.
Man skulle dock haft släpkärra med sig idag....
många möbler gick tokbilligt.
Jag nöjde mig med lite smått
(fast jag ångrar att jag inte ropade in ett bord:-()

Dom två juliga burkarna följde med inropet av glasburkarna.
Tänkte först slänga dom men kom på
att dom blir nog fina att plantera i till jul.

Är det någon som vet vad denna monsterlarv
är för något?
Cirka 7-8 cm lång och kanske 1-1,5 cm bred,
rödorange i färgen.

Nu skall jag ta fram färg, pensel och sandpapper...
Här skall målas speglar!


Not: Nu har min kompis upplyst mig om att det
är en Cossus cossus larv, träfjärils 

larv eller i folkmun kallad trädödare.
Tack S du är bäst!

1 kommentar:

Monica sa...

Jisses vilken larv du har hittat! Har ingen aning om vad det är för filur men den ser lite läskig ut tycker jag :-).

Kanonfina fynd du har gjort och underbara alster sedan jag var inne här sen senast. Fjärilar får verkligen än att bli pysselgalen :-)
Kram kram!