söndag 10 juli 2011

Nytt liv...

... för en gammal symaskin.
Detta ser inte mycket ut för världen.
Bordet/symaskinen har stått utomhus senaste 5 åren.
Men med hjälp av fantasi, färg och en lastpall
kan man göra underverk.



Grannen hade en hel hög lastpallar, så jag var fräck
och frågade om jag kunde få en. Han tittade på mig som
om jag kom från en annan planet.
Vad skall du med sådant skräp till?
-Jo, jag skall göra en bordskiva, svarade jag.
Undra vad han tänkte då?
Det var ett nedrans jobb att på bort plankorna.
Jag hade ingen kofot så jag slet rätt ordentligt innan jag
fått bort fyra av plankorna.
-Varför köper du inte bara nya brädor istället, sa sonen.
Kan man undra, men jag ville ha dessa skavda, nötta brädor.
Här är i alla fall det färdiga resultatet.
Står nu på min balkong.
Me like!


Jag hade tänkt slänga symaskinen, vilken tur att jag ångrade mig!

Mot nästa projekt...

9 kommentarer:

Annelie sa...

Blev ju så himla bra!

Mim... sa...

Jättesnyggt!! i mitt föräldrahem när jag var liten fanns det ett sådan bord med symaskin i nere i källaren, undrar just i vilken sväng det blev slängt??
Ha det bra....

Susy sa...

Men oj, oj, oj, makalöst vackert!
Vilket jobb!

KRAM PÅ DIG!
SUSY

Ann-Sofi sa...

Vad fin den blev när du blev klar! Jag växte upp med en sån gammal symaskin i mina föräldrars sovrum. Nu skulle jag gärna haft den och renoverat den om den funnits kvar.

Nina sa...

Hej men vad fin den blev, undrar hur stor balkong du har ????
Ha en bra sommar
Kram Nina

Ninni sa...

Vad fint det blev. Jag har själv två stycken sådana bord, ett från Huskvarna och ett från Singer vilket har varit min mormors. Jag älskar mina bord. Jag har också vita bordsskivor men har behållit underredet svart. det verkar som många kortmakare även gillar vintage- inredning, jag är helt såld på den stilen.

Kram Ninni

annannadesign sa...

Sjukt snyggt vännen! Du är bäst!
Hoppas du har semester och njuter av sommaren. Vi är tillbaka från Prag, men det bär snart av mot Varberg... Vi ses snart hoppas jag:)
Kram på dig!

Anonym sa...

Åh, vad fint! Du är verkligen duktig, vilken tallang du har. Hoppas att du har en härlig ledighet! Många kramar JW

Englar och Betong sa...

Vad fint det blev, varför ska man ta den lätta vägen..tänk att dom andra inte alltid förstår varför man ska använda just DET. Marika