måndag 16 juli 2012

Auktion

Jag är sååå trött på allt regnande,
när skall det ta slut på eländet?
Trots regnet springer jag på alla auktioner i
närheten av mitt landställe.
Tänk att det kan vara så kul att gå på
auktion och titta på gamla grejer.
Ännu roligare blir det när man får ropa in de saker
man är intresserad av till en billig peng.
Det underliga är bara att jag lyckas även
ropa in saker som jag inte alls tänkt ropa på.

Här är i alla fall dagens auktionsfynd
för totalt 230 kr .

De ugnsfasta formarna (3 st med lock) hade jag inte alls
tänk ropa på, men kunde inte låta bli för 20 kr.

När jag skriver detta inlägg har jag redan påbörjat renoveringen av tallrikshyllan. Hur det blev får ni kanske se i morgon.

Idag skall jag på en auktion och givetvis skall det regna.
Må gott!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken fin samling fynd!

Annelie sa...

Vilket fynd du gjort gumman, kommer bli sååå fina sååå när du är klar med dom, kramiz