tisdag 17 juli 2012

Tallrikshylla del 1

Jag hade inte tänkt mig denna modell av hylla, men i brist på vad jag igentligen letar efter tar jag denna så länge.
Nu skall den målas och fixas en del.

Inte lätt med en röd hylla, färgen smittar liksom av sig på allt i sin närhet när man skrapar och slipar bort.


När jag skrapat bort och sedan sandpapprat bort färgen la jag ut delarna i regnet (orkade inte stöka ner i köket)
för att bli av med lite mer färg. Näst intill hopplöst.
Nu står delarna på tork för att sen grundmålas.

Skall bli spånnande och se om jag istället får en rosa hylla. det är ju inte det jag tänkt mig precis.....
jag återkommer med del 2 någon dag.

1 kommentar:

Katarina sa...

Vilken fin tallkrikshylla du har ropat in, tycker de är så fina. Hoppas regnet inte öser hela tiden på er. Ha det så bra. Kramar Katarina